اپیشو

تلفن تماس :

09939944028

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. دسته‌بندی نشده
  6. /
  7. افزایش فروش سایت با...

افزایش فروش سایت با طراحی اپلیکیشن موبایل

در دوران مارکتینگ موبایل، که واقعاً جزئی از بازاریابی آنلاین مؤثر محسوب می‌شود، اپلیکیشن‌های فروشگاهی به وجود آمده‌اند که می‌توانند از طریق راهکارهای مختلف به بهبود و توسعه فروشگاه‌ها کمک کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه Clutch، اهمیت اپلیکیشن‌های فروشگاهی در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، و در این میان، افزایش تجربه و رضایت کاربران به عنوان یکی از نتایج مهم به‌شمار می‌آید. حالا این سوال مطرح است که چرا رضایت و تجربه مشتریان اهمیت دارد؟

اهمیت طراحی اپلیکیشن

افراد برای بهبود تجربه کاربری و ایجاد تنوع و راحتی بیشتر در خرید، به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی می‌پردازند. مطابق مطالعات دیگر در آمازون، 71 درصد از بازاریابان هم با تولید اپلیکیشن فروشگاهی موبایلی موافقت کرده‌اند تا تجربه و رضایت مشتریان را افزایش دهند و این روند را در کسب و کار خود اجرا کنند.

بهبود تجربه کاربران در واقع اهمیت اصلی است که موجب می‌شود مشتریان تجربه خرید مکرر و لذت‌بخش‌تری داشته باشند و این برای فروشگاه‌ها ارزش فراوانی دارد. هرچه مشتری راضی‌تر باشد و خریدی لذت‌بخش، راحت و با هزینه کمتر را تجربه کند، تکرار خرید او نیز افزایش می‌یابد.

طراحی و توسعه اپلیکیشن فروشگاهی یکی از مهم‌ترین و بهترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا یک تجربه خرید لذت‌بخش و منحصربه‌فرد برای مشتریان فراهم کنید. با استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی موبایل، می‌توانید در حوزه بازاریابی به رقابت بالایی دست پیدا کنید. اگرچه بازاریابی موبایل به تنهایی قابلیت ایجاد تمایز برای فروشگاه‌ها را فراهم کرده است، اما مهم‌ترین تمایزی که شما می‌توانید داشته باشید، تجربه و رضایت مشتریان است، که بسیاری از تاجران معمولاً آن را نادیده می‌گیرند و تنها به نظریه اسکناس‌های مشتری می‌اندیشند.

براساس یک تحقیق در سال ۲۰۰۸، علت اصلی ترک فروشگاه توسط مشتریان، نه قیمت‌های بالاست، بلکه ضعف در مدیریت مشتری و تجربه خرید می‌باشد. زمانی که شما یک اپلیکیشن فروشگاهی برای فروشگاه خود طراحی می‌کنید، می‌توانید به راحتی زمان مصرفی مشتریان برای مراجعه به فروشگاه فیزیکی را کاهش دهید و این تجربه می‌تواند باعث شود مشتریان شما ارزشمند شناخته شوند. بهبود زمان صرف شده توسط مشتریان در نتیجه، رضایت آنان را افزایش خواهد داد. طبق یک مطالعه، یک مشتری کاملاً راضی، می‌تواند به اندازه 2.6 برابر یک مشتری با رضایت نسبی به افزایش فروش کمک کند.

علاوه بر این، یک مشتری کاملاً راضی حدود 14 برابر بیشتر از یک مشتری کمی ناراضی به افزایش فروش کمک می‌کند. بازاریابی اینترنتی و موبایل می‌تواند به شیوه‌ای بسیار مؤثر رضایت مشتریان را جلب کند. بنابراین، رضایت مشتری چگونه می‌تواند هدف گیری فروش شما را ارتقا دهد.

وقتی مشتریان از خرید خود راضی باشند، نظرات منفی نیز در مورد کسب و کار شما کمتر جریان پیدا می‌کند. طبق تحقیقات، هر مشتری ناراضی به 9 تا 15 نفر درباره تجربه ناخوشایند خرید خود اطلاع‌رسانی می‌کند. این به این معناست که با حفظ رضایت یک مشتری، وجهه فروشگاه شما به حد زیادی تخریب نمی‌شود.

از سوی دیگر، طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایلی فروشگاهی می‌تواند شما را در حفظ و جلب مشتریان یاری‌رساند. در این راستا، هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند و یک مشتری می‌تواند بارها برای شما سودآور باشد.

مطالب فوق همگی به اهمیت مشتری‌مداری، تجربه رضایت‌بخش مشتری از خرید و ایجاد یک تجربه خرید متفاوت برای مشتریان اشاره دارند. این نشان می‌دهد که داشتن یک اپلیکیشن موبایلی فروشگاهی، به‌عنوان روشی مهم و مؤثر، برای ایجاد این امتیازها بسیار حیاتی است.

افزایش فروش سایت با طراحی اپلیکیشن

داشتن یک وبسایت به تنهایی کافی نیست!

در سال‌های اخیر، مشخص شده است که داشتن اپلیکیشن فروش اینترنتی در کنار طراحی فروشگاه اینترنتی و وب‌سایت مختص به آن یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش جذب کاربر است. همچنین، به دلیل استفاده گسترده افراد از تلفن‌های هوشمند، طراحی اپلیکیشن فروشگاهی باعث سودآوری بالای کسب و کار شما نیز خواهد شد.

آیا هنوز شک دارید که طراحی اپلیکیشن فروشگاهی موبایل به سود کسب و کار شماست؟

با این وجود، اگر هنوز در تبدیل سایت به apk یا اپلیکیشن اندروید مردد هستید و فکر می‌کنید طراحی اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی امری غیر ضروری برای کسب و کار شما محسوب می‌شود، اجازه دهید تا ۱۰ دلیل ساخت اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه آنلاین را با هم بررسی کنیم که ممکن است شما را مجبور به تغییر نظر کند.

دلایل طراحی اپلیکیشن فروشگاهی :

تا به اینجا با اهمیت طراحی و ساخت اپلیکیشن فروش آنلاین آشنا شدیم و قصد داریم تا در ادامه شما را با مهم‌ترین دلایل داشتن اپلیکیشن فروشگاهی آشنا کنیم. پس خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

۱ - ایجاد حس وفاداری در مشتری

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نه تنها در سودآوری برای کسب و کار شما، بلکه در ایجاد حس وفاداری در مشتری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل اقدام به سفارش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی می‌کنند.

روش‌های ایجاد حس وفاداری در مشتری :

برای ایجاد حس وفاداری در مشتری، راه‌های گوناگونی وجود دارد. شما می‌توانید برای کاربرانی که خریدهای خود را از طریق اپلیکیشن فروشگاهی موبایل انجام می‌دهند، امکانات و تخفیفات ویژه ای را در نظر بگیرید. ارائه کدهای تخفیف برای کاربرانی که مدتی است از طریق اپلیکیشن فروشگاهی خرید انجام نداده‌اند نیز می‌تواند سودمند باشد. همچنین، گیمیفیکیشن نیز یکی از این راه‌ها است. چه کسی دوست ندارد هم بازی کند و هم جایزه بگیرد؟ برای مثال، کاربران می‌توانند با جمع‌آوری ستاره‌هایی که در پایان هر مرحله به آن‌ها داده می‌شود و با رسیدن آن‌ها به تعداد معین، جوایزی را از فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید : ترفند هایی برای فروش بیشتر اپلیکیشن موبایل

۲ - تجربه بهتر در خرید از فروشگاه اینترنتی

اپلیکیشن‌های فروشگاهی موبایل در کنار طراحی سایت فروشگاهی که مختص کسب و کارتان انجام داده‌اید، مشتریان زیادی را برای شما جذب خواهند کرد. در عصر حاضر، روند زندگی بسیار سریع‌تر شده است و بسیاری از افراد کارهای روزمره خود را با عجله بیشتری انجام می‌دهند. بنابراین، یکی از ویژگی‌های بسیار مفید اپلیکیشن فروشگاهی، راحت‌تر کردن خرید برای کاربران است. به خصوص در کشور ما که بیشتر ایام سال برای مراجعه حضوری به فروشگاه یا باید ترافیک سنگین شهر را تحمل کرده یا با آلودگی هوا دست و پنجه نرم کرد.

از طرفی، بسیاری از خریداران تمایل دارند تا قبل از خرید یک محصول (مخصوصاً برای کالاهای گران‌تر و رده بالاتر) تا حد امکان اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند. آن‌ها اغلب با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود در اینترنت اطلاعات مختلفی از محصول را به دست می‌آورند تا بتوانند خرید خود را نهایی کنند. شما می‌توانید با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS برای کسب و کار خود اطلاعات مختلفی را قبل از فرآیند خرید، به مشتری ارائه دهید تا کاربر بتواند با خیالی آسوده خرید اینترنتی خود را انجام دهد.

۳ - مزیت رقابتی بالا و پیشی گرفتن از رقبا

یکی دیگر از مزایایی که طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای شما ایجاد خواهد کرد، افزایش مزیت رقابتی شماست. بسیاری از صاحبان کسب و کار، به منظور جلب مشتریان بیشتر و کسب سود بیشتر از فروش کالاهای خود، اقدام به ساخت اپلیکیشن فروشگاهی می‌کنند. در عین حال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک یا تازه‌تاسیس این امکان را در نظر نگرفته‌اند که اپلیکیشن فروشگاهی خود را طراحی کنند. این مسئله برای شما فرصتی است تا به عنوان یک پیشوای کسب و کار، با ارائه اپلیکیشن فروشگاهی، در مقابل رقبای خود جلوتر از آنها قرار گیرید. با اجرای راهبردهای بازاریابی مختلف، همراه با طراحی اپلیکیشن، می‌توانید توسعه بیشتری در این زمینه داشته باشید و کسب و کار خود را به مشتریان به عنوان یک نام برجسته معرفی کنید.

۴ - برندسازی حرفه‌ای

بسیاری از افراد کارهای روزمره‌شان را از طریق تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهند، از سفارش غذا گرفته تا خرید پوشاک و لوازم خانگی. بر اساس آمارها، مردم ایران بیشتر از میانگین جهانی از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند. این وضعیت فرصتی فوق‌العاده برای کسب و کارها ایجاد کرده تا با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، یک برند حرفه‌ای و قدرتمند بسازند. این برند باید در ذهن مشتریان ماندگار باشد و آنها را به سمت استفاده از خدمات مختلف ارائه شده توسط اپلیکیشن هدایت کند. به علاوه، تغییر در عادات زندگی مردم باعث شده است که کسب و کارهایی که اقدام به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی ننموده‌اند، با شکست رو به رو شوند. زیرا با رفتن مشتریان به سمت تلفن‌همراه، فروشندگان باید انتخاب کنند که آیا اپلیکیشن فروشگاهی خود را ارائه می‌دهند یا به راحتی مشتریان خود را از دست می‌دهند.

۵ - ارزیابی محصولات قبل از خرید توسط مشتری

زمانی که به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کنیم، امکان ارزیابی محصول قبل از خرید به شدت محدود است. با امکانات اپلیکیشن فروشگاهی، شما می‌توانید یک پیش‌نمایش بصری ثابت یا حتی یک ویدئو جهت معرفی محصول را مشاهده کنید. این پیش‌نمایش کامل محصول در اپلیکیشن فروشگاهی، به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی محصول مورد نظر و نیاز خود را برای خرید انتخاب کنند.

یکی از مسائل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که اگر پس از خرید حضوری متوجه شوید محصول خریداری شده مشکل دارد، برای عودت آن مجدداً باید به فروشگاه مراجعه کنید که این کار نیازمند صرف زمان و هزینه است. اما با داشتن اپلیکیشن فروشگاهی اندروید و iOS، شما به مشتریان خود امکان بازگشت کالا راحت‌تر را فراهم می‌کنید. آن‌ها می‌توانند با چند لمس ساده، عودت کالا را ثبت کرده و مراحل باقی‌مانده را انجام دهند.

۶ - افزایش نرخ تبدیل مشتریان

۸۸ درصد از افرادی که اپلیکیشن فروشگاهی موبایل را دانلود کرده‌اند، از آن استفاده می‌کنند. این نشان‌دهنده اهمیت و محبوبیت اپلیکیشن‌های موبایل در جلب مشتریان است. حجم خریدهای موبایلی نسبت به سال‌های گذشته با افزایش ۶ برابری رو به رو بوده است. این آمارها نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند توانسته‌اند به عنوان یک قسمت اساسی از زندگی ما تبدیل شوند و ما را در هر زمان و مکان همراهی کنند. بنابراین، برای جذب مشتریان بیشتر، توصیه می‌شود تا زودتر اقدام به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کار خود کنید.

تبدیل سایت به اپلیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
مکالمه تلفنی
پیامک
باز کردن بستن
تماس با ما